Shima-Niavarani-848x848

#kavlaupp - komm

Bara gör det!

En no-brainer om du frågar oss. För alla som nu saknas och alla som saknar. För våra barn. Ja, och äldre. För att få kramas igen. För varandra och världen. Och i ett lite snävare perspektiv, men ändå – för att få träffa kunder igen och ha riktiga möten. För att få dricka kaffe tillsammans. För att hänga kvar på en trevlig aw som aldrig vill ta slut. Bara gör det!

Kampanjen har tagits fram av vårt branschförbund Komm

M-vinnare

Tjoho - tre guld M

TJohoo x3!

Efter ett minst sagt stormigt 2020 så är det extra roligt att påminnas om att det fanns ljusglimtar i mörkret. Tillsammans med våra fantastiska kunder gjorde vi trots allt en hel del bra grejer under året. Så bra att det räckte till fem nomineringar och tre fina priser i årets Guld-M, Årets kampanj tillsammans med TL-Bygg, Årets rörliga med IK Sirius Fotboll och dessutom priset till Årets byrå. Det kunde knappast vara mer välkommet och vi är så stolta.

ErikF

Föreläsning – Det digitala ekosystemet

På vår senaste föreläsning pratade Erik Frisell, digital strateg på Zellout, om hur det digitala landskapet påverkar dagens konsumentbeteende och att startpunkten för många köpresor idag oftast börjar där. Erik pratade också om hur företag kan anpassa sig efter förutsättningarna och aktivt arbeta med hela sin webbnärvaro i vad vi på Zellout kallar ”det digitala ekosystemet” för att på bästa sätt skapa optimala kundupplevelser.

Är du intresserad av få koll på dina digitala kundresor eller bara veta lite mer om detta? Hör av dig till Erik på erik.frisell@zellout.se.

skogaholm

Skogaholm - Smörgåsbitar

Vi har varit med från start och tagit fram förpackningar till flera av Skogaholms brödserier. Efter succén Smörgåsbitar lanseras nu även Smörgåsbitar Råg, mjuka härligt fluffiga brödkakor gjorda för att passa i både stora och små händer. De passar perfekt för att ta med på utflykt och doppa i koppen med varm choklad. Kan det bli godare än så?

ÅrestByrå2020-2

Vi är nominerade till Årets Byrå 2020!

Vi mäter oss själva på tre sätt – kreativitet, effekt och nöjda kunder. Men vi skulle säga att det senare inte går att få, utan att först leverera både starka idéer och affärsnytta. Just därför är vi sjukt stolta över att återigen vara nominerade i Årets byrå – tävlingen där kunderna bestämmer. Håll tummarna för oss 20 februari!

PUBLISHINGPRISET 2019

Guld i Publishingpriset

Hurra! Vi vann! Tillsammans med Uppsala universitet vann vi pris för bästa utbildningskatalog när årets Publishingpris delades ut. ”Studier & Studentliv” fick genomgående höga betyg på allt från text till design och bilder. Speciellt glädjer vi oss åt vinnarmotiveringen: ”För en bra kombo av saklighet och uppsluppenhet”. Det var närapå ordagrant den bilden av Uppsalas studentliv som vi och universitetet ville förmedla. Kul!

IMG_2144-848

Två Guld M och en kul fest!

Sex nomineringar resulterade alltså i två Guld M – Årets design och Årets kreativa team. Bakom båda priserna finns Svenssons krogar och deras satsning på att ge Uppsala sin saluhall tillbaka. Behöver väl inte säga att vi är mer än nöjda? Stort tack hörni. Nyfiken på va vi gjort? Kolla lite längre ner på sidan eller ännu bättre – besök saluhallen själv vetja.

AD+Copy

Är du en sån som kommer på och känner igen bra idéer? En som kan skapa helhet av lösryckta trådar. Som tänker brett och kanallöst. Som kan ditt hantverk i både stort och smått. Eller är du kanske två? Ett par envisa jäklar, positiva och som älskar det ni gör. Som har kommit en bit men knappast är färdiga. Som vill fortsätta här på Zellout och vårt Uppsalakontor. Vi kanske inte är så objektiva, men vi tycker att det här är bästa byrån man kan jobba på. Deadline är asap. Blir vi kära så blir vi. Ansök tilll hugo@zellout.se och skicka med nåt du gärna skryter om.

Åretbyrå2019

Det räckte inte riktigt ända fram, men – wow! Zellout blev tvåa i Årets byrå 2019 i stenhård konkurrens med byråer från hela landet. Stort tack till alla fantastiska uppdragsgivare som har givit oss så fina betyg! Så här säger en av dem: ”Makalös förmåga att omsätta analys i strategi och strategi i produktion.” Nästa år vinner vi.

14 februari 2019

8 principer för kommunikationseffekt

Hur ska du veta om det funkar om du inte mäter?

Har hittar du Sveriges kommunikatörers rapport för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. Principerna är resultatet av ett unikt samarbete mellan branschens skarpaste hjärnor hos både byråer och uppdragsgivare och bygger på både erfarenhet som forskning.

I dag presenterades rapporten på Humanistiska teatern av oss tillsammans våra branschkollegor i stan. Vad då, hur kunde du missa det? Well, it’s your lucky day: Här finns både film och rapport att ladda ner, helt gratis.

Janne slutar

Snart tänker vi alla byta jobb

Vår kollega Janne har sagt upp sig. Den 14 juni ska han och några fler av oss här på Zellout nämligen ut och arbeta hos våra olika kunder. Konstigt tänker ni kanske, men en stor del av vår affär bygger på att vi har kunskap om dem och deras verksamhet. Under parollen I kundens huvud går vi därför tillsammans med flertalet andra rådgivande företag i Uppsala ut för att samla på oss insikter om våra uppdragsgivare. Och om deras kunder så klart. Förutom att det genererar affärsnytta både för oss och våra kunder, skänker varje praktikplats dessutom en summa pengar till Uppsala Stadsmissions matkasseprojekt. En riktig win-win-win, helt enkelt. Och ja… som tur är så är Janne tillbaka hos oss snart igen.

puff1

Wow! vi hade det lite på känn. Spännande och roliga utmaningar tillsammans med kompetenta och modiga uppdragsgivare, då blir det oftast riktigt bra. Vi är glada, stolta och 28 februari vet vi! Hoppas att vi ses: miudagen.se